آیا کلید همراه دارید؟ - محمّد رسول الله ، رحمة للعالمین /style.css" type="text/css" rel="stylesheet" ?>/style.css" type="text/css" rel="stylesheet" ?>/style.css" type="text/css" rel="stylesheet" ?>/style.css" type="text/css" rel="stylesheet">
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای ورود به هرجایی تا کلید ورود نداشته باشی حق وارد شدن را نداری...

مهمان چندین ساله این دنیا هستیم و همگی رهسپار سرای باقی می شویم و کارهایمان را تا آنجایی که می توانیم طوری به انجام می رسانیم که بهشتی باشیم و به قرب الهی برسیم، اما کلید ورد به بهشت چیست؟ آیا به همراه داریم؟

طبق احادیثی از حضرت محمّد صلی اله علیه و آله و سلم ، چند چیز کلید ورود به بهشت است:

احادیثی هست که "حضرت امیرالمومنین" را به عنوان مفتاح جنت معرفی کرده اند.

آیا حب علی را در سینه داریم؟ آیا شیعه راستینی برای حضرت علی هستیم؟ آیا راه و روشمان در مسیر راه و روش حضرت است؟ به این سوال ها و خیلی سوالات دیگر فکر کنیم و بدانیم حب علی به معنای واقعی کلمه، یعنی نه فقط بر زبان بلکه در قلب و عملمان هم مشهود باشد، کلیدی برای ورود به بهشت است.

در بعضی روایات کلمه "لااله الا الله "  کلید بهشت معرفی شده است.

نیست خدایی جز الله ، بیان، اعتقاد و جاری شدن این کلمه در رفتارهایمان هم کلیدی برای ورد به بهشت است.

در احادیثی از "نماز" به عنوان کلید بهشت تعبیر شده است.

نماز، زیباترین حالتی است که بنده با معبودش ارتباط برقرار می کند، خشوع در برابر معبود در نماز جاری است، البته نمازی که نماز باشد نه نمازهای من که انگار وقتی می شود برای اینکه حواسم به تمام کارهایم باشد، امیدوارم نمازهایمان ، نماز شود.

در پاره ای از احادیث نیز "صبر" را کلید ورود به بهشت معرفی کرده است.

صبر در مقابل با بعضی مسائل در ابتدا سخت به نظر می رسد ولی اگر یکبار طعم صبر کردن و نتیجه اش را بچشیم باعث می شود صبورتر شویم.

انشاالله بتوانیم کلید ورود به بهشت را همراه خود داشته باشیم. 



تاریخ : سه شنبه 91/9/28 | 2:42 عصر | نویسنده : حیدری | نظر

  • paper | راه بلاگ | تک تاز بلاگ