ما را چه شده است؟ - محمّد رسول الله ، رحمة للعالمین /style.css" type="text/css" rel="stylesheet" ?>/style.css" type="text/css" rel="stylesheet" ?>/style.css" type="text/css" rel="stylesheet" ?>/style.css" type="text/css" rel="stylesheet">
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یکی از اهداف پیامبر این بود که تمام اختلاف های نژادی و زبانی را مردود اعلام کند و بر طبق آیه صریح قرآن فرمودند:

یا أَیُّهَا النّاسُ إِنّا خَلَقناکُم مِن ذَکَرٍ وَأُنثى وَجَعَلناکُم شُعوبًا وَقَبائِلَ لِتَعارَفوا  إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم ? إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ
ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! 


ما را که امت پیامبر هستیم چه شده است؟

چه شده که گاهی خیال می کنیم عالی ترین ما کسی است که هروز کت و شلوارش شیک ترین باشد، یا هرروزی که او را می بینی تیپ جدیدی زده باشد؟

ما را چه شده که خیال می کنیم بهترین ما کسی است که به چند زبان خارجی ترجیحا غیر عربی مسلط باشد و بعضی کلمات را فارسی ادا نکند؟

ما را چه شده است که در همین ایران خودمان که لهجه ها و گویش های متفاوتی وجود دارد و هرکدام به حق زیبایی خاص خود را دارند مورد تمسخر قرار می گیرند؟

ما را چه شده است که مال، مقام و از این دست مسائل برایمان ملاک برتری شده است؟

ما را چه شده است که گاهی تقوا و دینداری ولو ظاهری در زندگیمان به حاشیه رفته است و بعد از یک سری مسائل نیم نگاهی هم به مسائل دینی میندازیم؟

ما خود را امت پیامبر می دانیم، پیامبری که فرموده اند: " همانا گرامی ترین شما نزد خدا باتقواترین شماست."

پس باید راه و روشمان اگر منطبق با سیره ایشان نیست حداقل در مسیر سیره پیامبر باشد نه در خلاف جهت.

باشد که در مسیر درست حرکت کنیم...



تاریخ : شنبه 91/10/2 | 3:36 عصر | نویسنده : حیدری | نظر

  • paper | راه بلاگ | تک تاز بلاگ